Kas laukia Facebook puslapių šiais metais?


Jau kuris laikas netyla kalbos apie Facebook naujienų srauto algoritmo atnaujinimus, kai praėjusią savaitę Facebook vadovas Markas Zuckerbergas paskelbė žinutę apie „News Feed” atnaujinimą, kurį žada paleisti šiais metais.

„Vienas didžiausių mūsų 2018 metų tikslų, užtikrinti, kad laikas praleistas Facebook būtų gerai praleistas laikas” savo viešoje žinutėje rašė jis.

Ką tai reiškia?

Pirmas pasikeitimas, kurį žada Facebook tai daugiau įrašų matysime iš savo šeimos, draugų bei grupių. Po pasikeitimo pamažės viešų įrašų iš prekinių ženklų, naujienų portalų, kitų puslapių. Visa tai daroma, kad turinys būtų prasmingesnis ir labiau suburiantis žmones praleisti daugiau laiko bei leistų jiems mėgautis nekomerciniu turiniu. Nevyniojant į vatą, tai reiškia kad „organic reach“ dar labiau artės prie 0. 

Facebook buvo sukurtas draugams ir bendravimiui su jais, bet kuo toliau, tuo labiau tampa panašus į netvarkingą sandėlį, užkrautą žinių, prekinių ženklų ir kitų puslapių turiniu, todėl pamatyti draugų ir artimųjų žinutes tampa vis sunkiau.

Dabar dauguma žmonių platformoje praleidžia didžiąją laiko dalį tiesiog pasyviai žiūrėdami video ar skaitydami straipsnius, tačiau nesidalina savo patirtimi ir čia slypi esminė problema. Nesunku pastebėti kaip visa tai atsitiko. Užtenka pažvelgti į pastarųjų metų video ir kito viešo turinio, talpinamo Facebook, augimą. Visa tai užgožia paskelbimus, nuotraukas bei video turinį iš mūsų draugų ir naujienų srautas mus atskyrė nuo svarbiausios socialinio tinklo funkcijos - bendravimo su mums svarbiausiais.

Ką visi šie pasikeitimai reiškia prekiniams ženklas, įmonėms ir naujienų portalams? 

Jau kurį laiką naujienų srauto silpnybė buvo click-baitai, like and share konkursai bei visas kitas turinys, kuris skatina vartotojus pasyviai reaguoti į įrašus, todėl ateityje daugiau dėmesio gaus tas turinys, kuris reikalavo daugiau laiko bei darbo paruošti.

Kol kas sunku pasakyti, kaip visa tai paveiks reklamines žinutes ir ar organinis pasiekiamumas kris taip žemai kaip niekada (jei dar yra kur kristi..). Banalu, tačiau išliks tik aukščiausios kokybės turinį sugebantys prekiniai ženklai ir puslapiai, ką jau ir šiandien daugelis turinio kūrėjų pamiršta. Atminkite, mūsų auditorija – žmonės, tokie patys kaip ir mes, todėl dalinkitės turiniu, kuris yra naudingas, šmaikštus ir priverčia stabtelėti.

Viskas bus gerai, juk taip? 

Tai jau ne pirmas „News Feed” atnaujinimas, galima tikėtis, kad ir ne paskutinis, tačiau prieš tai po tokių atnaujinimų niekas per daug nepasikeitė ir daugelis social media ekspertų teigia, kad nereikia kinkų drebinti ir dabar.

Kas toliau? 

Nors ši naujiena skamba bauginančiai agentūroms, prekiniams ženklams ir kitiems puslapiams, tačiau neverta panikuoti. Laikas ruoštis. Pradėkime dar daugiau dėmesio skirti kuriamam turiniui. Pasakykime „ne“ tokiems įrašams, kaip „pamėk mūsų puslapį ir padovanosime tau nereikšmingą prizą ar dovaną“. Pagalvokime, koks turinys įdomus ir naudingas mūsų tikslinei auditorijai ir kaip ją įtraukti pasitelkiant išradingumą. Šiaip ar taip išgyvenome ne vieną „organic reach“ krizę ir Facebook pasikeitimą, tad išgyvensime ir šį. Galiausiai, viskas daroma tam, kad Facebook grįžtų prie to, dėl ko ir buvo sukurtas – bendravimo ir dalijimosi tuo, kas tikra.

Ką manote Jūs? Pasidalinkite savo mintimis ir asmenine patirtimi!