Konkursų ir erkių sezonas Facebooke


Esu alergiškas dviems dalykams, pirmasis – katės. Jei kambaryje šmirinėja ar apie kojas trinasi koks murklys, mane ima nepakeliamas čiaudulys. Antrasis – Facebook konkursai. Vos tik išvydus LIKE n SHARE tipo žinutes, nusvyra rankos, plaučiuose juntu nepaaiškinamus dieglius, prarandu tikėjimą pasauliu ir, tarsi koks pranašas, drąsiai galiu teigti – pabaiga jau visai čia pat.

Facebook konkursai blogio skalėje išdidžiai stoja greta Bane iš Batman, Sniečkaus ir kontrabandinių cigarečių traukalių. Tiesa, jei Jums kyla klausimų, ką vadinu Like n Share konkursus ir žinutes – štai trumpas dosjė:

Paskelbimus rašo CAPS LOCK užkrato nešiotojai (DĖMESIO, KONKURSAS, PASKUBĖK DALYVAUTI, BLIC GALIMYBĖ LAIMĖTI). Beje, prie šių žinučių nepagailima ir šauktukų, nes vienas atrodo gana graudžiai. Palyginkime:

KONKURSAS!

Irrr

KONKURSAS!!!!!!!!

Na, kuris geriau? Štai ir pavyzdys (beje, paskubėkite dalyvauti, pirmasi konkursas tęsiasi tik iki spalio 10, o prizai, neabejotina, tikrai verti dėmesio!)

 

Konkursus skelbia neaiškios įmonės, pardavinėjančios neaiškius produktus, vartotojai kreipiami į neaiškius puslapius, o apsilankius tik ką pamėgtame puslapyje, komunikacija dažniausiai atrodo štai taip (nes kableliai būtų tiesiog too much mainstream): 

 

Konkursų sąlygos - būtinas spam'as. Konkursai, kurie vartotojus verčia dalintis, like'inti ar tapti fanu. Tokiu būdu rizikuojate susirinti vartotojus, kuriems Jūsų prekės ar paslaugos yra tokios pat svarbios, kaip mintis, kad jau nežinia kiek laiko Amerikos čiabuvius per klaidą vadiname indėnais. 

Dalyviai. Konkursuose dažniausiai galima sutikti Facebook vartotojus, kurių vardai dažniausiai atrodo štai taip: To Mas, Mari Janesvarbu, Kelro dezvaigzde, Algirdasbut Kevicius, MantasirSimo Na. 

Jei kalbant rimtai, šie vartotojai ne tik neneša jokios pridėtinės vertės Jūsų paskyrai (nebent like paspaudimus, kurie nesikonvertuoja į konversijas), tačiau prie Jūsų Facebook paskyros prisiurbia tarsi erkės (nuo šiol taip vadinkime vartotojus, kurie aktyviai įsitraukia į jo veiklą, tik tam, kad laimėtų prizus). Šie vartotojai nuo ryto iki vakaro dalyvauja įvairiuose konkursuose ir paspaudę ant jų anketų galite išvysti panašų vaizdą:

 

Ir tai net nėra pati "sparčiausia" konkursų dalyvė, kurią galima sutikti Facebook - jos "greitis", viso labo 3 - 4 konkursai per valandą. O pasitaiko vartotojų, kurie per valandos vienetą spėja ne tik sušėrint ir sulaikint, bet dar ir eilėraščius į komentarus parašyti bent 10 - 15  paskyrų. 

Tiesą pasakius, neretai iš klientų galima išgirstu norą, kad būtų skelbiami konkursai, kuriuose dalyvautų, kaip įmanoma didesnis kiekis žmonių. Bet ar tai yra žmonės? Ženkime dar giliau. Erkės sugeba laimėti net ir tuos konkursus, kur reikia iš tikrųjų turėti draugų. Pvz., skelbiant konkursą, kuriame laimi nuotrauka arba, sulaukusi daugiausiai “patinka”, vertėtų gerai apsižiūrėti, kokius “patinka” sutraukė konkurso nugalėtojas. Dažniausiai vaizdelis atrodo taip:

 

Taigi čia peršasi mintis, kad arba konkurso dalyvis turi draugų Indijoje, Kenijoje ir Saturno žiedų karalystėje, arba “patiktukai” surinkti neaiškiais būdais. Taip, mielieji, konkursus dažniausiai ir laimi šios erkės, kurios pučia Jūsų Facebook puslapio “patinka” skaičius, kad Jūs galėtumėte pūstis, turintys daugiau sekėjų, nei Jūsų konkurentai. Wake up!

Galiausiai, jei prie konkurso sąlygų (patvirtintų teisininko ir po to šventintu vandeniu pašlakstytų Popiežiaus) nebūsite prirašę, kad dalyviai privalo būti realūs asmenys, neturite jokios teisės apsišaukėliams nedovanoti savo tušinukų ar skėčių.

Galiausiai, sunku patikėti, kad kas nors apskritai moka pinigus už tokio tipo Facebook reklamą. Žinoma, jei tikslas “like” ir “share”, sveikinu, tačiau jei norite tikslinio vartotojo, kuris mylės ir seks Jūsų prekinį ženklą – tokia taktika yra tikrų tikriausia meškos paslauga sau. Ne, blogiau – Grizlio!

Prieš skelbdami konkursą, gerai pagalvokite, ar jis kuria pridėtinę vertę vartotojui ir ar bent kiek siejasi su Jūsų prekiniu ženklu, kitaip einate į mišką plikom kiškom. 

Erkės Jūsų laukia. 

Be careful.